inici | contacte | avís legal | publicitat | language: Spain English French German Italian Russian Portuguese
Coques de Sant Joan: Coca de fruita Coques de Sant Joan: Coca de llardons Coques de Sant Joan: Coca de crema Pèsols negres amb rosta i col confitada Bonítol salat amb tomàquet Tortell de nata

dimarts, 12 de novembre de 2013

ARTICLE: Compte amb les marques que publicitem al blog

Els que seguiu aquest blog sabeu que no m'ha agradat mai incloure publicitat gratuïta en aquesta pàgina.

Però
al final, la realitat s'imposa.

Com podeu comprovar aquest blog utilitza gadgets amb
tecnologia AdSense de Google per a publicitar productes relacionats amb
el mon de la cuina.

Això només serveix per a finançar (en una part molt petita) les
despeses que origina un projecte sense ànim de lucre com aquest que només genera despeses. De fet es busca patrocinador. Podeu visitar l'entrada "Publicitat, patrocinadors i col.laboradors".

Però l'article d'avui no fa referència a aquesta mena de gadgets publicitaris com l'Adsense.

Us vull parlar de publicitar marques a través
d'entrades al blog, el que jo anomeno
"col.laboracions" directes.

M'agradaria que tots tinguéssim sempre present que l'enviament d'unes petites mostres de producte no poden comprar la filosofía d'un blog ni del seu autor.

I m'explicaré.

Ja sabeu que les col.laboracions d'aquest blog sempre s'han alineat amb les conviccions d'un servidor.

Per tant, recomanacions com La Fageda
(empresa catalana amb projecte social), La Tavella
(productes de l'horta ecològica), Dayelet (reducció del consum de
sucre) o com els Torrons Fèlix (producte IGP català), entre d'altres, han gaudit d'una
reflexió prèvia per part del seu autor.

Es innegable l'existència d'una
creixent tendència en fer us dels blogs i de les xarxes socials per a
publicitar marques i productes mitjançant exemples pràctics, com ho seria l'elaboració d'una
recepta.



La idea es bona, tot s'ha de dir.

Però penseu que per part de totes aquestes empreses interessades, l'enviament de mostres gratuites a
domicili (que tan agraden a molts) no els representen pràcticament
cap despesa
. En canvi, la repercussió social i mediàtica de la nostra
feina si que pot arribar a ser prou important i tenir una gran (i gratuïta)
recompensa.


Per tant, hem de vigilar els interessos que s'amaguen al darrere d'aquestes propostes.

En el meu cas, una editorial m'ha arribat a proposar que publiciti el llibre de cuina d'un altre bloguer a canvi de rebre un dels seus llibres i (vinga va) un altre més per a poder fer un sorteig entre els meus lectors....(que ja en parlarem d'això de fer tants "concursos de la Señorita Pepis" dins dels blogs).

Quina barra, no?

Que potser s'han cregut que els bloguers som a la xarxa per a ser utilitzats i manipulats al seu gust i conveniència?

No ens deixem estafar, companys....que fan molts diners a costa nostre.



Un altre exemple.

Jo no sóc un consumidor habitual de brous industrials. Molt puntualment
em poden fer algun servei.

Però puntualment he dit.

El que no faré mai es recomanar-los com a substituts del veritable brou fet a casa.....i recordeu l'article "Casi casero?". Per què si ens organitzem, no costa pas tant fer un bon brou de carn, pollastre o peix, congelar-lo per parts i anar consumint-lo durant tot el mes.

Doncs l'altre dia em va arribar un correu electrònic d'una empresa catalana de brous industrials oferint-me gratuïtament un pack de brous que, suposadament, m'havien de servir per a fer receptes i publicitar el seu producte (gratuïtament també).

No tinc res en contra d'ells, concretament, però seria una mica contradictori recomanar brous industrials quan l'objectiu d'aquest blog és tot el contrari: recuperar la cuina de sempre i procurar que nosaltres mateixos ens fem els nostres propis brous.



Si recordeu, en la mateixa línia, i no fa massa, un altre empresa de brous industrials va publicar un anunci per televisió on es parlava d'un nou brou casolà, excel.lent i fet a foc lent.

Per què ja sabeu que si el brou es fa ràpid..."las verduras se pelean con el pollo y las zanahorias y el puerro ni se hablan".

Doncs, ells no ho sabien fins ara.

Aquest brou no es nou al mercat però ara diuen que la recepta es "nova".

I es que el terme "NUEVO"....ven.

Ja fa un temps que està de moda tot allò que a l'etiqueta incorpori paraules com
"NUEVO"...."100% NATURAL", "AHORA MÁS SANO"...."CON MÁS VERDURAS",
"NUEVA RECETA MEJORADA"...etc....

I a mi que em perdonin, però no ho acabo d'entendre.

En el cas dels brous, m'estan dient que els que ens han estat venen fins ara (i al mateix preu) no eren prou bons?.

Ummmmm....pam pam al culet, senyors meus.

I jo em pregunto: si sabien fer-ho millor...per qué no ho han fet des de un principi?...per què hem hagut de consumir durant aquest temps un producte "no tant bo"?.

No serà que condicionen el resultat del producte segons el marge de benefici obtingut?....ups!... "que ha dicho!!!...que ha dicho!!!"

Ah carai !.

No cal ser cap doctor de bata blanca per saber que si hi poses més pollastre i més verdures i de millor qualitat el resultat serà, senzillament, millor.

I que no em vinguin amb que els productes i les receptes evolucionen amb el temps.

El que evoluciona (i molt ràpid) és el mercat i les estratègies de negoci.

Això no passa exclusivament amb els brous.

Ho podem extrapolar a molts altres productes i serveis.S'aprofiten del concepte "nou".

Potser es que amb tot això de la crisi de valors calia ressituar els productes per col.locar-los en sintonia amb una societat més natural, més austera, mes conscienciada i més social.

I, vinga va, "ja que hi som...si el producte (casualment) és una mica més rendible....molt millor. Potser, i al ser més natural, la gent estarà més disposada a pagar una miqueta més i així cobrirem les previsions per aquest any."

L'homo economicus no busca benefici, busca el màxim de benefici.  

Es a dir, que com tantes coses a la vida, l'objectiu principal de totes aquestes empreses és fer diners per sobre de tot.

Ho repetiré: de tot.

I això es tant trist com innegable.

Hauríem de tenir sempre present que pel sol fet de comprar un producte ja estem definint la societat que volem.

Per què de coses ben fetes, també se'n fan.

Que puntualment et regalin un 25% de producte per a celebrar l'aniversari de la marca, doncs mira, trobo que es una bona campanya i, a priori, una bona oferta pel consumidor.



Per acabar, vull aclarir que no estic denunciant una publicitat més o menys lícita.

Estic denunciant aquells que s'aprofiten dels que tenim n visites o n seguidors.

Només us vull recomanar que estudieu bé cada nova oferta que us arribi i sigueu més crítics i curosos amb el que fem i recomanem als nostres blogs i a les nostres xarxes socials.

I si us plau..."un poquito de por favor"...i no us veneu per unes croquetes, ni per un brou industrial ni per una editorial sense escrúpols, a risc de convertir la xarxa en un aparador comercial, si es que no ho es ja.



Com deia en Lluís Marco al programa Dinamita: "Reflexione-m'hi si us plau, reflexione-m'hi.".

0 comentarios :

Publica un comentari a l'entrada